מהם קלפים טיפוליים?

קלפים טיפוליים

שימוש בקלפים טיפוליים במהלך הפגישות יכול להיות דרך מצוינת להעסיק את הלקוחות ולבנות את הקשר הטיפולי, כמו גם לסייע בפתיחת נושאים קשים שאחרת עלולים להיות לא נוחים עבור הלקוחות.

חפיסות קלפים טיפוליים הן טרנד פופולרי יותר ויותר שנובע מהצורך להנגיש יותר מיומנויות וכלים טיפוליים. בשימוש יעיל, חפיסות קלפים יכולות ללמד ולתרגל מיומנויות, לשחק משחקים או פשוט לעורר שיחות בין המשתתפים.

מהם הקלפים שבהם משתמשים מטפלים?

קלפים טיפוליים הם משאב טיפולי פופולרי יותר ויותר המשמש מטפלים רבים. הם יכולים לעזור למשוך לקוחות תוך עידודם לחקור נושאים קשים, וישנם חפיסות שונות בשוק עם מיקוד קליני ושימושי מגוונים.

נושאים טיפוליים נפוצים רבים כוללים חרדה, דיכאון, טראומה, כעס ואבל. יש גם חפיסות הדרכה המלמדות מיומנויות ומספקות תרגילים.

סיפונים טיפוליים יכולים להיות דרך אידיאלית להעסיק לקוחות שאולי עדיין לא מבינים טכניקות טיפוליות או שקשה להם לעסוק במפגשי טיפול. יתר על כן, הסיפונים יוצרים מרחב מזמין שבו הלקוחות יכולים לדון בנושאים רגישים בבטחה.

כישורי התמודדות הם נושא טיפולי פופולרי נוסף, המסייע ללקוחות לנהל רגשות, לנהל מצבי לחץ, לבנות חוזקות ולהגיע ליעדים ביתר קלות. אולם למרבה הצער, אחד הקשיים העיקריים הקשורים במיומנויות טיפוליות רבות הוא האופן שבו הם מתורגמים לחיי היומיום – אתגר מתמשך מחוץ לפגישות טיפוליות.

בעת יצירת חפיסת כישורי התמודדות עבור לקוחות, חיוני שהתוכן והפורמט שלו יהיו מותאמים במיוחד לצרכים ולהעדפות של כל אדם. זה יוודא שניתן לגשת לכלים בקלות על ידי אנשים תוך אופטימיזציה של תוצאות טיפוליות.

קלפי טארוט – קלפי טארוט מספקים ללקוחות כלי רב עוצמה לחקור מצב מאתגר או אתגר שהם נתקלים בהם במהלך הטיפול, ומציעים נקודות מבט חדשות המאפשרות להם ליצור מטאפורות מהחוויות שלהם ולהבין אותן בצורה מלאה ותובנה יותר.

איך עובדים קלפי טיפול?

קלפי טיפול הם משאב טיפולי רב ערך שניתן לנצלו במסגרות שונות ולבעיות שונות, לרבות חרדה, דיכאון וטראומה. יתר על כן, קלפים טיפוליים יכולים גם להשלים מפגשים טיפוליים מסורתיים על ידי לימוד מיומנויות של לקוחות שהם יכולים ליישם מחוץ למשרד המטפל.

קל לשימוש, הם מספקים ללקוחות כלים לפיתוח מגוון מיומנויות התמודדות – כולל אלו לוויסות חרדה. יתר על כן, הם עשויים לשמש כאמצעי תומך במקרים של פגיעה עצמית או ניסיונות התאבדות אפשריים.

חלק מהמטפלים משתמשים בכרטיסי התמודדות ככלי כדי לסייע ללקוחותיהם לזהות ולהרחיב את החוזקות שלהם. אם, למשל, לקוח מזהה יכולת שעוזרת לו להתמודד עם לחץ וחרדה, שימוש בכרטיס זה יכול לעודד אותו להשתמש בו באופן קבוע (Wright 2006).

קלפי התמודדות משמשים לעתים קרובות כדי לקדם מחשבות ורגשות חיוביים אצל לקוחות. גישה זו הוכחה כמוצלחת מאוד בניהול חרדה (Rahayu & Rizki, 2020).

סט הנהר הוא כלי טיפולי יעיל המתאים לשימוש על ידי אנשי מקצוע שונים בבריאות הנפש, לרבות פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים בהבעה, יועצים ומטפלים משפחתיים וזוגיים. ניתן להשתמש בסט עם לקוחות שחווים מחלה, מוות, רילוקיישן או שינויים מתמשכים בחיים וכן במפגשים קבוצתיים.

במהלך הטיפול, המטופלים מתבקשים לבחור קלף המייצג היבט של מצבם הנוכחי ולהניח אותו לידם או מאחורי קלפים אחרים מולם או לצדם.

לקוחות יכולים להשתמש בכרטיסים כדי לזהות באילו נושאים הם מתחבטים ולהקל על המטפלים להתערב ולעודד אותם לעבוד דרכם. לדוגמה, כאשר מטופלים מודאגים לגבי המעבר המתקרב בחייהם, מטפלים עשויים לעודד אותם לבחור כרטיס המתאר כרכרה ולדון בכל הרגשות והמחשבות המתעוררים בעת בחירתה.

איך משתמשים בקלפים טיפוליים?

קלפי טיפול מספקים דרך יעילה ומרתקת עבור הלקוחות לתרגל את המיומנויות שנלמדו במפגשים טיפוליים מחוץ למפגשים. קלפי טיפול משמשים גם כדרך שלא יסולא בפז לפיתוח אסטרטגיות התמודדות מחוץ למפגשים.

כרטיסי מיומנויות התמודדות משמשים לעתים קרובות כדי לסייע ללקוחות בניהול חרדה במצבים יומיומיים. כרטיסים אלה עשויים לכלול טכניקות התמודדות פשוטות כמו תרגילי נשימה והרפיית שרירים מתקדמת או אסטרטגיות מורכבות יותר.

כדוגמה, קלף אחד עשוי לציין: "הפחת מתח על ידי עשיית משהו שאתה נהנה ממנו" בעוד שכרטיס אחר עשוי לתאר את היתרונות של מדיטציה. מטפלים יכולים להשתמש בכרטיסים אלה עם ילדים ומבוגרים כאחד בפגישות טיפוליות; רק תהיו בטוחים שהלקוח יקבל אחד שמתאים בצורה הטובה ביותר לצרכיו האישיים.

יש מטפלים שמשתמשים בהנחיות יומן וכרטיסי נושא מחפיסה כהנחיות יומן לתרגילי כתיבת יומן; מתרגלים אחרים אפילו משתמשים בהם כחוויות למידה אינטראקטיביות עבור המטופלים שלהם כדי לעזור ללמד מושגים טיפוליים באמצעים מהנים ומהנים.

כרטיסים פעילים פנימיים הם כלי יעיל ביותר שמטפלים יכולים להשתמש בו כדי לסייע ללקוחות בהבנת הדפוסים הבסיסיים שלהם. הם מועילים במיוחד בגילוי גולים: חלקים הנושאים כאב פסיכולוגי עז או מהווים איומים התנהגותיים עבור לקוחות.

קלפים פעילים פנימיים במפגשים טיפוליים יכולים להיות מסוכנים, ולכן על המטפלים להיות מודעים לפוטנציאל שלהם לחשוף גולים ולהגן על העצמי איתו הם עובדים. לדוגמה, כאשר עובדים עם לקוחות המביעים כעס או זעם, אל תדחוף את התהליך הזה עד שעזרת לחלק הזה דרך ה'הגנות' שלו למנהיגות עצמית וליחסי אמון מתמשכים איתך.

אינטראקציות אלו עשויות לעורר תגובות הגנה והתמוטטות טיפולית. אתה עלול לאבד לקוח, או שהם עלולים להיות המום כל כך מהתהליך שהם יבטלו את הפגישה הבאה שלהם או יפנו להתנהגויות מזיקות כפורקן לחרדה שלהם.

כרטיסים פעילים פנימיים יכולים להיות נכס שלא יסולא בפז למטפלים! הקפד להשתמש בהם כראוי, ולפקח על SELFLEADERSHIP על ידי שאלת הלקוח שלך איך הוא מרגיש כלפי חלקו של כל קלף.

מה המטרה של קלפי תמונה?

כרטיסי תמונה יכולים להיות כלי טיפול יעיל לתמיכה בהתפתחות תקשורת מוקדמת בילדים. כרטיסי תמונה יכולים לעזור לילדך לבנות מיומנויות שפה מרובות, כולל הבנה ושימוש באוצר מילים, סיפור סיפורים, הבנה, מסקנות והסקת מסקנות. בנוסף, כרטיסי תמונה יכולים גם ללמד מבני דקדוק בסיסיים וכן לעזור להגדיל את ה-MLU.

כדי למקסם את השימוש בהם, עדיף לבחור ספר מרתק ולקרוא אותו יחד עם ילדכם. השתמש בכרטיסי תמונה כשאתה מדפדף בסיפור הזה, מצביע על מילים חשובות או חוזרות ממנו שעשויות להופיע לעתים קרובות או לתרום ישירות לעלילה הראשית שלו.

דרך נוספת להשתמש בכרטיסים האלה היא לפתח רשימת אוצר מילים משלך. התחילו בקטן, הוסיפו כמה מילים נפוצות ככל שילדכם מתקדם בטיפול, ואז התרחבו בהדרגה ככל שהם ממשיכים בלימודים.

אם ילדכם מתקשה להבין מילה מסוימת, בקשו ממנו להסתכל על הקלף המתאים לה ולתאר את משמעותה תוך כדי כך; פעולה זו עשויה לעודד אותו לשלב את המונח הזה בתקשורת שלו.

ילדכם יכול גם ללמוד לתקשר את הצרכים והרצונות שלו בצורה נגישה וישירה על ידי הצבעה על תמונה של פריט כמו משאית צעצוע. שיטה זו תלמד אותו להעביר בצורה יעילה את הרצוי על ידי אחרים בצורה קלה וחד משמעית.

לבסוף, קלפים אלה יכולים גם לעזור לילדכם ללמוד לבטא את רגשותיו על ידי שימוש בבועות מחשבה ובבועות דיבור בכרטיסים המייצגים את הרגשת הדמויות בתמונות.

כרטיסים אלו הם ניידים ומגעים, מה שהופך אותם לדרך האידיאלית עבור ילד שמתקשה לבטא את עצמו לעשות זאת באמצעות מילים בלבד. ניתן להשתמש בהם במהלך טיפולים אישיים או קבוצתיים, בבית עם ההורים או בסביבות טיפול בזיכרון.

למטפלים רבים יש העדפות אישיות משלהם בכל הנוגע לבחירת כלי טיפול. באופן אישי, ההעדפה שלי לחפצים מיניאטוריים וכרטיסי ביטוי נוטה להשתנות בהתאם ליעד ולמערכות הכישורים הרצויות שלי.

מהם קלפים טיפוליים?
Scroll to top