מהי סדרת קטנועי ה-SH של הונדה?

סדרת קטנועי SH של הונדה היא אוסף קטנועים בהשראת אופנוע. רכבים אלו נועדו לספק חלופה מהנה, פרקטית וחסכונית לרכבים גדולים יותר כמו מכוניות או אופניים.

הם מתוכננים להיות חזקים, אמינים ומתוחכמים – מה שהופך אותם לאמצעי התחבורה האידיאלי הן בתוך העיר והן על הכביש.

מה זה קטנוע?

קטנועים הם כלי רכב המונעים ממונעים עם מסגרת מדרגת (המכונה גם טוסטוסים). אופניים אלה נעים בגודל המנוע בין 50 סמ"ק ל-250 סמ"ק.

הם נועדו להיות חסכוניים וידידותיים למשתמש, מה שהופך אותם למושלמים לטיולים קצרים ברחבי העיר. בנוסף, הם יכולים לעבור מרחקים ארוכים במהירות – במיוחד בכביש המהיר!

לקטנוע טיפוסי יש מנוע מותקן מסגרת וסרן אחורי מחובר אליו. עיצוב זה משפר את הטיפול על ידי מתן גלגלים גדולים יותר ומשקל לא קפוץ פחות, תוך הסטת מרכז הכובד קדימה.

סוג פופולרי נוסף של קטנוע הוא עצם תחתית, הכוללת גם את המנוע וגם את הסרן האחורי מוברגים בקשיחות למסגרת. המנוע מניע את הגלגל האחורי באמצעות הנעת שרשרת הנמצאת בדרך כלל בתוך אמבט שמן אטום.

קטנועי מקסי אימצו לאחרונה מנוע המותקן ישירות על המסגרת, ומשפרים את הטיפול בכך שהם מספקים גלגלים גדולים יותר ומסה לא קפיצית פחות בהשוואה לעיצובים ישנים יותר עם מנועים מורכבי זרוע.

מהן סדרות SH?

סדרת SH היא קו הרכבים של הונדה המעוצב עם מערכות הנעה מתקדמות כדי לספק ביצועים משופרים וחיסכון בדלק. כל דגמי ה-SH כוללים מנוע V6 עם הזרקה ישירה בנפח 3.5 ליטר, וניתן לצייד אותם בגרסאות גז או חשמליות של מערכת Super Handling-All Wheel Drive (SH-AWD) של הונדה.

במהירויות נסיעה קבועות, רוב המומנט נשלח לגלגלים הקדמיים; עם זאת, כאשר חיישנים מזהים תאוצה, כוחות רוחביים או החלקת גלגלים, הם מגדירים מחדש באופן מיידי את חלוקת הכוח כך שכמעט 50% מהמומנט הזמין שלו נשלח בחזרה לאחיזה משופרת בפניות.

מערכת ה-SH-AWD בנויה על מערכת העברת המומנט הפעילה, שהוצגה לראשונה ב-1997 Honda Prelude Type SH וטכנולוגיית הנעה ארבע גלגלים לניהול מומנט משתנה שנמצאה בדגמי 2001 של Acura MDX. שתי הטכנולוגיות משתמשות במצמדים הנשלטים אלקטרונית כדי להניע באופן אקטיבי כל גלגל חיצוני במהלך פניות.

מה הם SH125i ו-SH150i?

קטנועי SH125i ו-SH150i של הונדה הם שניים מהדגמים האהובים בעולם. מכונות אלו עוצבו במפעל Atessa של הונדה באיטליה, ומציעות פרקטיות ללא תחרות, נוחות, בטיחות וחסכון הודות למיכל דלק גדול וכן עלויות תפעול נמוכות.

מנוע ה-125 סמ"ק חזק ומגיב, מתהדר בכוח ותאוצה חזקים. הוא מתהדר במנוע eSP מותאם לחיכוך (Enhanced Smart Power) וכן ב-Idling Stop לשיפור צריכת הדלק.

יתרה מכך, נורות ה-LED של ה-SH125i, מערכת ה-Honda Smart Key ומטען ה-USB הם באמת תכונות יוצאות דופן. בנוסף, הוא מגיע עם ארגז עליון אופציונלי המגדיל את נפח האחסון שלו ל-28 ליטר.

מנוע 125 סמ"ק זה מסוגל להפיק הספק מרבי של 9.6 קילוואט ומומנט של 12 ננומטר, בשילוב מזלג טלסקופי של 33 מ"מ לנסיעה ללא מאמץ. בנוסף, הוא מגיע מצויד ב-ABS סטנדרטי עם דיסקים בגודל 240 מ"מ הן מלפנים והן מאחור לבטיחות נוספת.

מה זה בדיוק SH300?

ה-SH300i הוא הנוסע היומיומי האידיאלי, המתגאה במרכב המסוגנן, הפרקטיות והמנוע החזק שלו. עם מסגרת הפלדה מסוג תת-עצם המספקת קשיחות שלדה ומשקל עצמי נמוך, היא נשארת זריזה גם במהירויות גבוהות.

לשנת 2011, הונדה שדרגה את המסגרת, והוסיפה גלגלים קדמיים גדולים יותר לתוספת יציבות וידידותיות למשתמש. מערכת מתלים נדיבה הכוללת מזלגות קדמיים טלסקופיים בקוטר 35 מ"מ ובלמים אחוריים כפולים פועלת יחד עם בלימת דיסק מבוקרת ABS הן מלפנים והן מאחור כדי לספק שליטה עקבית בכבישים קשים יותר.

בשנת 2015, הונדה הציגה את דגם ה-SH300i שלהם בתור הראשון שהשיג תאימות ל-EURO4 – מספק דחיפה עוצמתית וחיסכון בדלק משופר. כדי להתאים, מעצבים עיצבו מחדש את המראה החיצוני תוך עדכון השלדה כדי להגדיל את שטח האחסון ולשמור על טיפול חד. נוספו גם תכונות סטנדרטיות כמו ABS דו-ערוצי, תאורת LED מלאה ומפתח חכם של הונדה לתוספת שקט נפשי.

לפרטים נוספים : https://hondabike.co.il/models/scooter/big-scooter/sh350i/

מהי סדרת קטנועי ה-SH של הונדה?
Scroll to top